پارک ساحلی مرد ماهیگیر کیش

با مطالعه این بخش با پارک ساحلی مرد ماهیگیر از جاذبه های گردشگری در کیش آشنا خواهید شد

پارک ساحلی مرد ماهیگیر، مامن آرامش و نشاط کیش

زیبایی های طبیعی و جذابیت های دست آفریده ی انسان در جزیره ی کیش بی شمارند. برخی آن چنان چشم نوازند که اجازه نمی دهند تماشاگران و نظاره گران بی تفاوت از کنارشان بگذرند. مجموعه این جاذبه هاست که سبب می شود گردشگران داخلی و توریست های خارجی که به ایران سفر می کنند، بازدید از جزیره کیش را در برنامه ی خود بگنجانند.

پارک ساحلی مرد ماهیگیر کیش
[widget id="execphp-2"]
پارک ساحلی مرد ماهیگیر کیش
پارک ساحلی مرد ماهیگیر کیش

یکی از این زیبایی های این جزیره، مجسمه ی مرد ماهیگیری است که در ساحل جزیره کیش جای خوش کرده است. در کرانه شرقی سواحل نقره فام خلیج فارس، از دور دست مجسمه ای پیداست که تداعی کننده مردمان ساحل نشین است. مرد ماهیگیر ۱۲ متری هیبت چشمگیری دارد که بیننده را به حیرت وا می دارد و از سوی دیگر این اثر چنان هنرمندانه ساخته شده است که هنردوستان بسیاری را به تماشای خود وا می دارد.

پارک ساحلی مرد ماهیگیر با در قسمت شرقی جزیره زیبا کیش با مساحت تقریبی ۴۰۰۰ مترمربع ساخته شده است. مجسمه مرد ماهیگیر با ارتفاع ۱۲ متر، رکورددار بزرگ ترین مجسمه فیگوراتیو ایران است که از آن ارتفاع، جزیره زیبا کیش را مشاهده می کند. در این پارک دو آبنما وجود دارد، یکی در قسمت شرقی پارک و دیگری در قسمت غربی که هر دو آبنما به واسطه یک جوی، به یکدیگر متصل شده اند.

در زیر درختان تنومند این پارک، آلاچیق هایی ساخته شده است که هر فردی با گذر از کنار آن ها، ترجیح می دهد دست از راه رفتن بکشد و دقایقی را در زیر سایه لذت بخش درختان، به استراحت بگذراند. این پارک در اطراف مجسمه مرد ماهیگیر و تا شعاع ۲۰۰ متری آن گسترده شده است و در آن انواع گیاهان بومی جزیره و گونه هایی که با آب و هوای جزیره سازگاری دارند، رشد کرده اند.

پارک مرد ماهیگیر با غروب آفتاب، زیبایی بیشتری پیدا می کند و به دلیل بزرگی درختان و وجود مجسمه مرد ماهیگیر، سایه های بسیار به وجود می آید که در کنار نور آفتاب در هنگام غروب، فضایی حیرت آور به وجود می آید. گردشگران با حضور در پارک ساحلی مرد ماهیگیر و پا گذاشتن بر سنگفرش سنتی این پارک زیبا، احساس آرامش توام با نشاط را تجربه می کنند.

مجسمه مرد ماهیگیر توسط ۴ هنرمند ایرانی در شهر مشهد ساخته شد و سپس آن را به جزیره کیش منتقل کردند و قطعات جدا از هم آن را سرهم کردند. به منظور ثبات مجسمه، زیربنای آن با ۱۸ تن بتن، بتن ریزی شد و با ۳۰ متر مکعب فوندانسیون، در قسمت شرقی جزیره و در کنار سالن همایش های بین المللی نصب شد.

امیدواریم که مسافران عزیز تور کیش در سفر خود به این جزیره رویایی، به پارک ساحلی مرد ماهیگیر بروند و اوقات خوشی را در ان سپری کنند.

بنر تبلیغات کیش بازا

[widget id="mks_social_widget-2"]

مطالب پیشنهادی کیش بازا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *