پارک دلفین های کیش

با مطالعه این بخش با پارک دلفین های کیش ، از جاذبه های گردشگری در کیش آشنا خواهید شد

دلفیناریوم

پارک دلفین ها یا همان (دلفیناریوم) یکی از جذاب ترین تفریحات جزیره کیش است که طرفداران بسیار زیادی دارد. این پارک آبی که به مساحت ۱۰۰ هکتار در جنوب شرقی جزیره واقع شده است. استخر دلفین ها در این مکان حجمی نزدیک به ۱۸۰۰۰ متر مکعب آب را در خود جای داده است. این پارک با سرمایه گذاری آقای ثابت، سرمایه دار بزرگ جزیره کیش که مالک چندین هتل مانند داریوش و هلیا و لاله و تماشا هستند، ساخته شد.

پارک دلفین های کیش
[widget id="execphp-2"]
پارک دلفین های کیش
پارک دلفین های کیش
پارک دلفین های کیش
پارک دلفین های کیش
پارک دلفین های کیش
پارک دلفین های کیش
پارک دلفین های کیش
پارک دلفین های کیش
پارک دلفین های کیش

در این دلفیناریوم مجموعه بزرگی از گونه های جانوری آبزی و غیر آبزی نظیر شیر دریایی شمالی، شیر دریایی جنوبی، گراز دریایی، گربه دریایی و پنگوئن وجود دارند که به بهترین شکل از آن ها نگهداری می شود. همچنین گونه های گیاهی مختلف را در فضای سبز و باغ پرنگان را در این مجموعه می توان مشاهده کرد. این مجموعه اولین دلفیناریوم ایران می باشد و از افتخارات این پارک این است که رکورد دار میزان زایش دلفین ها در محیط بسته در جهان می باشد. به گزارش ایرنا، پارک دلفین های جزیره کیش، توجه گردشگران داخلی و خارجی بسیاری را به خود جلب می کند. این پارک در سال ۷۸ راه اندازی شد و از تعداد ۱۰ دلفین موجود در این مجموعه ۵ دلفین ۲۰ تا ۲۵ ساله هستند و ۳ دلفین ۵ تا ۱۰ ساله و ۲ دلفین کودک تازه متولد شده که هنوز نامی برای آنها انتخاب نشده است. با توجه به سختی های بسیار در زمینه باروری دلفین ها و تولید مثل آنها، از سال ۸۰ به بعد مربیان این زمینه را به صورت کاملا استاندارد و در سطح بالایی مهیا ساختند و هم اکنون زایشگاه این پستانداران، مساعد برای بارداری و به به دنیا آمدن دلفین های دیگر است. حتی ۳ شیر دریایی هم در این پارک به دنیا آمدند و زاد و ولد کردند. هتل های نزدیک به این مجموعه هتل سیمرغ کیش، هتل شباویز و هتل کوثر هستند و مسافران تور کیشی که در این هتل ها اقامت می کنند، برای بازدید از این پارک آبی نیازی به سرویس ترانسفر و حمل و نقل نخواهند داشت.

این پارک امروزه یکی از بزرگترین جاذبه های گردشگری و توریستی جزیره کیش به شمار می آید. گونه های جانوری آبزیان در این مجموعه شامل پستانداران دریایی می باشد که تماشاچیان و بازدیدکنندگان می توانند نمایش و هنرنمایی مربیان و پرسنل پارک را به همراه این جانوران مشاهده کنند. یکی از دلفین های معروف خاورمیانه در این پارک به نام سالوادور زندگی می کند که میتواند نقاشی بکشد و در پایان هر نمایش، نقاشی این دلفین برای کمک به خیریه به فروش می رسد. در کنار او شیرهای دریایی نمایش ورزش و کمدی خود را اجرا خواهند کرد. گفته می شود برخی از دلفین های این مجموعه با پرواز اختصاصی از ژاپن به ایران و جزیره کیش آورده شده اند. در پایان هر نمایش به تماشاگران فرصت عکس گرفتن با سالوادور و دیگر دلفین ها و شیرهای دریایی داده می شود که فرصت مناسبی برای ثبت لحظه های به یادماندنی جزیره کیش است.

گونه های جانوری دیگر این پارک، پرندگان می باشند. بیش از ۵۰ گونه مختلف پرنده در ۳ هکتار زمین در این مجموعه زندگی می کنند که روزانه بیش از ۵۰۰ گردشگر را به سمت خود جذب می کنند. این پرندگان شامل مرغ سقا، شتر مرغ، طوطی های ماکائو و ملنگو، طاووس های بسیار زیبا، لک لک و پلیکان، توکان ها، موزخوار، قو و غاز می باشند که در برکه های خصوصی زیبا این پارک زندگی می کنند. علاوه بر پرندگان، گونه های خاصی از تمساح ها مثل پوزه کوتاه، لاکپشت های بزرگ دریایی، مارها و خرچنگ های دریایی نیز در این پارک زیستگاه خاص خود را دارند و تماشای آنها در کنار هم همراه با محیط سبز و زیبای این پارک، خاطره خوبی را در دفتر خاطراتتان ثبت می کند. هم اکنون جنگل باران مصنوعی و کوه آتش فشان ، دنیای گل های ارکیده ، باغ پروانه ها و رستوران های منحصر به فرد در دست ساخت در این مجموعه هستند.

این مجموعه دارای سرویس ترانسفر از هتل ها و اماکن تفریحی و عمومی دیگر جزیره می باشد و به راحتی می توان به این پارک دسترسی داشت. همچنین برای علاقه مندان به گیاه شناسی، این پارک دارای گونه های بسیاری از گیاهان متفاوت و بیش از ۲۵ گونه متفاوت از کاکتوس ها می باشد که مختص شرایط اقلیمی و آب و هوایی جزیره کیش هستند.

پارک دلفین ها دارای برنامه تفریحی مهیج برای مسافران تور کیش، از لحظه ورودشان تا لحظه خروج می باشد. گردشگران ابتدا وارد باغ پرندگان می شوند و سپس اکواریوم مارها و خرچنگ ها، و بعد از آن نوبت به برکه های پلیکان و لک لک ها و خانه تمساح می رسد. سپس برای استراحتی کوتاه به کافی شاپ ها و دکه های بستنی و آبمیوه می رسید تا برای دیدن نمایش سیرک مجموعه که شامل انسان ها و حیوانات دست آموز مانند طوطی دوچرخه سوار، میمون ها، پرندگان شکاری و اکروبات بازی و آتش بازی هستند، هدایت شوید و بعد از تماشای سیرک، به سمت ورودی دلفیناریوم که آخرین برنامه هست می روید.

لازم به ذکر است که ورود با دوربین حرفه ای به مجموعه ممنوع می باشد اما دوربین های عادی بلامانع است. در تمام روند برنامه های پارک، عکاسان همراه شما خواهند بود تا عکس های هنری و زیبا از شما گرفته و چاپ شوند. این عکس ها شامل هزینه می باشد.

قیمت بلیط این مجموعه هم اکنون برای هر نفر ۸۰.۰۰۰ تومان می باشد و لازم به ذکر است که گردشگرانی که در هتل های داریوش، هلیا، لاله و تماشا اقامت دارند، می توانند از ۵۰% تخفیف و هتل های دیگر هم ۱۰ الی ۱۵% تخفیف برای این پارک استفاده نمایند.

ما مفتخریم که راهنمای شما در سفر به جزیره کیش هستیم و یکی دیگر از تفریحات و جاذبه های گردشگری جزیره زیبای کیش را به شما معرفی کردیم.

بنر تبلیغات کیش بازا

[widget id="mks_social_widget-2"]

مطالب پیشنهادی کیش بازا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *