ماهیگیری در کیش

با مطالعه این بخش با ماهیگیری در جزیره کیش آشنا خواهید شد

از نظر کارشناسان، خاک جزیره کیش به دلیل ساختار مرجانی که دارد و به طور طبیعی موجب تصفیه آب دریا می شود، زیبایی و شفافیت خاصی به آن می بخشد. برخلاف ساحل های شنی، ساحل خلیج همیشه فارس در زیر آفتاب با رنگی نقره فام، از درخشندگی فوق العاده زیبا و خیره‌کننده‌ای برخوردار است و تا فاصله‌ای دور می توان کف دریا را به راحتی تماشا کرد.

ماهیگیری در کیش
[widget id="execphp-2"]
ماهیگیری در کیش
ماهیگیری در کیش
ماهیگیری در کیش

جزیره کیش به نسبت وسعت کمی که دارد، دارای ساحل بسیار وسیعی می باشد و در دنیا کمتر ساحلی به وسعت آن می توان یافت. این ساحل آنقدر زیبا و حیرت آور است که گردشگران می توانند با آرامش و دور از شلوغی و ازدحام، اوقات بسیار خوشی را در آن بگذرانند.

یکی از ویژگی های منحصر به فرد جزیره کیش آن است که به دلیل  قرار گرفتن در آب های آزاد،  تنوع بسیار زیادی در ماهی های آن وجود دارد و ماهی‌های زیبا و تزئینی و آبزیان موجود در حاشیه ی سواحل که وجودشان از چشم تماشاگران پنهان نمی‌ ماند، زیبایی ساحل را دوچندان کرده اند.

به دلیل گستردگی و کم خطر بودن این سواحل زیبا و آب های زلال آن که فاقد آبزیان خطرناک هستند و در عین حال وجود ماهی های مرغوب‌خوراکی، شرایط کاملا خوبی را برای ماهیگیری در سواحل جنوبی و غربی این جزیره مهیا شده است. شرایط استثنایی این سواحل برای ماهیگیری، در تمام ایام سال، چه در فصل گرم و چه در فصل سرد برقرار است. همچنین شرکت صید کیش تاسیس شد و به طور تخصصی به صید ماهی های جنوب پرداخت. بومیان جزیره کیش نیز به ماهیگیری می پردازند و در واقع صید ماهی از اصلی ترین شغل های بومیان به حساب می آید و تقریبا ۴۶ درصد از بومیان این جزیره، ماهیگیر هستند. لازم به ذکر است که کوسه‌های موجود در ساحل این جزیره از ماهی های کوچک تغذیه می‌کنند و برای شناگران بدون خطر هستند.
ماهى یکى از مهم ترین مواد پروتئینى سبد غذایى می باشد و انواع ماهى های که در جزیره کیش صید مى شوند شامل : ماهى شیر، سُرخو، سه کله، کافُر، شهرى، جاش سال، جاش طلایى، جت، هوور، کوسه، نیزه، هامور، زرده، صافى، طوطى، حلالى، گرفه، زل، ماهى طوطى و خروس دریایى (دیج ماهی) می باشند.

 ماهیگیری تفریحی در جزیره کیش در سرتاسر سواحل جزیره (به غیراز منطقه اسکله تفریحی) آزاد می باشد و مسافران تور کیش و علاقمندان به ماهیگیری می توانند با خرید وسایل ساده ماهیگیری و تهیه ی قلاب های معمولی از فروشگاه های موجود در سواحل، به راحتی به این تفریح لذت بخش بپردازند.

بنر تبلیغات کیش بازا

[widget id="mks_social_widget-2"]

مطالب پیشنهادی کیش بازا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *