پارک درخت سبز کیش

با مطالعه این بخش با پارک درخت سبز کیش ، از جاذبه های گردشگری در کیش آشنا خواهید شد

در سراسر کشور عزیزمان ایران، جاذبه های طبیعی و گردشگری متعددی به چشم می خورد. فارغ از اقلیم مناطق گوناگون ایران، بی شک نقطه ای وجود ندارد که از منظر شگفتی های طبیعت، غافلگیرمان نسازد. جزیره  کیش، مروارید خلیج همیشه فارس ایران نیز از این قاعده ی ارزشمند مستثنی نیست. جزیره ی زیبای کیش گنجینه ی ارزشمند جاذبه های دیدنی است. درخت انجیر یا درخت لور جزیره کیش که عمر آن ها بین ۵۰۰ تا ۶۰۰ سال برآورد شده است، یکی از این دیدنی های وصف نشدنی این جزیره است. بر تنه این مجموعه ی چشم نواز ، گره ‌هایی از پارچه و نخ زده شده‌ است که نشان از باورهای مردم منطقه داشته و به نوعی جنبه مقدس به آن می‌دهد. اهالی این منطقه باور دارند که که این درخت شگون دارد. به همین دلیل پس از گذشت سال ها از آن زمان، امروزه دور این درخت  را حصاری نرده ای کشیده اند تا از آسیب ها در امان باشد و تمام گره ها را از آن باز کرده اند. درخت لور معروفترین درخت جزیره کیش ‌است.

درخت سبز کیش
[widget id="execphp-2"]
درخت سبز کیش
درخت سبز کیش

در این قسمت از جزیره کیش، آب های سطحی و آبرفتی به داخل دره پرتغالی ها می ریزد و به همین دلیل منطقه سرسبز و زیبایی به وجود آمده است. این منطقه بی نظیر در اطراف درخت لور شکل گرفته است به همین دلیل اسم این منطقه را درخت سبز گذاشته اند.

مجموعه درخت سبز با آلاچیق‌های زیبا برای استراحت و بازدید گردشگران و مسافران جزیره ی کیش بازسازی شده است و مسیرهای پیاده روی توسط چراغ‌ های فانوسی، نورپردازی شده اند. در این مجموعه نمازخانه، رستوران، بوفه و سرویس بهداشتی  جهت رفاه گردشگران عزیز تعبیه شده است.

مجموعه درخت سبز در مجاورت دو جاذبه مهم گردشگری جزیره کیش واقع شده است. یکی شهر حریره و دیگری آب انبار کیش که تنها چند دقیقه با مجموعه درخت سبز فاصله دارند.

درخت لور یا انجیر معابد، معروفترین درخت جزیره کیش است. ریشه این نوع درخت به گونه ای است که تا عمق بسیار زیاد در زمین رشد می کند و می تواند چند صد سال عمر کند. برگ ها و ریشه هایی که از بدنه این درخت آویزان هستند، زیبایی خاصی به آن بخشیده اند.

از آن جایی که سرسبزی و آبادانی؛ روح انسان را می نوازد و خستگی کار و فعالیت روزمره را از تن می زداید، بی تردید تماشای مجموعه ی درخت سبز و در نزدیکی آن آرام گرفتن، خالی از لطف نیست. همجواری مجموعه درخت سبز با شهر تاریخی حریره به گردشگران این امکان را می دهد که ضمن بازدید از بقایای شهر تاریخی حریره، ساعاتی را در این مجموعه به استراحت بگذرانند و به ارتقا سطح سلامت جسم و روان خود کمک کنند.

بنر تبلیغات کیش بازا

[widget id="mks_social_widget-2"]

مطالب پیشنهادی کیش بازا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *