بوستان آهوان کیش

با مطالعه این بخش با بوستان آهوان کیش ، از جاذبه های گردشگری در کیش آشنا خواهید شد

بوستان آهوان؛ جاذبه ی بکر کیش

جزیره ی کیش، یکی از جزایر دیدنی خلیج فارس؛ سال هاست که به یکی از جزایر تفریحی و توریستی تبدیل شده است. در اکثر فصول سال گردشگران داخلی و خارجی بسیاری به جزیره کیش سفر می کنند، در این جزیره نیلگون، جاذبه های توریستی فراوانی وجود دارد که نظر هر بیننده ای را به خود جلب می کند. کیش را به دلیل  دارا بودن ساحل نقره‌ای، هوایی پاک، آرامش بی‌نظیر و آسمان آبی، مروارید خلیج‌ فارس می‌ نامند.

بوستان آهوان کیش
[widget id="execphp-2"]
بوستان آهوان کیش
بوستان آهوان کیش
بوستان آهوان کیش
بوستان آهوان کیش

کیش دارای مراکز تفریحی و بوستان های متعددی است که در مناطق مختلف این جزیره قرار گرفته اند و گردشگران و توریست ها می توانند از آن ها بازدید کرده و از لحظات سفر خود لذت ببرند. یکی از این بوستان ها، بوستان آهوان کیش است. بوستانی که با پیوند میان حیات وحش و انسان، منظره ای زیبا و به یادماندنی در خاطر بازدید کنندگان ترسیم می سازد.

بوستان آهوان؛ تنها باغ وحش کیش، در سال ۱۳۸۰ در زمینی به مساحت ۲ هکتار، در انتهای خیابان فردوسی جزیره کیش افتتاح گردید. در این بوستان از ۱۷ قفس برای نگه داری گونه های مختلف حیوانات استفاده شده است. به دلیل امکانات خوب تفریحی که این پارک ارائه می کند، و با توجه به فضای سبز و پوشش گیاهی مناسبی که دارد، به یکی از مراکز تفریحی مهم جزیره کیش تبدیل شده است. این بوستان یکی از خوش آب و هوا ترین نقاط جزیره به حساب می آید.

در این پارک، بازدیدکنندگاه سوار بر یک قطار، به تمام نقاط پارک می روند و از همه قسمت های آن بازدید می کنند.

در رابطه با علت شکل گیری این باغ وحش باید گفت که حدودا ۲۰ سال پیش تعدادی از آهوان خارک به جزیره کیش منتقل شدند و از آن پس با نگهداری درست و به موقع از آن ها و زاد و ولدی که صورت گرفت، امروزه تعداد آن ها به ۳۰۰ راس می رسد. دلیل نامگذاری این باغ وحش نیز وجود همین آهوان است.

البته باید گفت که در این باغ وحش حیوانات دیگری نظیر شیر، آهو، روباه، شغال، میمون، گوزن و انواع پرندگان نیز در این باغ وجود دارند که از آن ها به بهترین شکل نگهداری می شود. نکته جالب این باغ آن است که تمامی حیوانات درون قفس زندگی می کنند به جز آهوان. آهوها در این پارک آزاده در حال حرکت اند.

در این باغ وحش برای کودکان یک سری وسیله بازی تعبیه شده است تا کودکان و خردسالان بتوانند نهایت استفاده از باغ وحش را ببرند و همین امر یکی از دلایل جذابیت این پارک برای کودکان است.

جزیره ی کیش؛ تجلی حقیقی قطب گردشگری ایران است. این جزیره تا آن اندازه زیبا و دیدنی است که هرساله پذیرای تعداد زیادی از گردشگران خارجی نیز می باشد. از این رو با نهادینه سازی حفظ جاذبه های ارزشمند توریستی و گردشگری کشورمان، می توان به اعتلای صنعت ارزش آفرین توریسم کمک کرد و نخستین گام این مسیر صیانت از محیط زیست و اقلیم کم نظیر جزیره ی زیبای کیش خواهد بود.

بنر تبلیغات کیش بازا

[widget id="mks_social_widget-2"]

مطالب پیشنهادی کیش بازا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *