آب و هوا در کیش

با مطالعه این بخش از آب و هوای کیش در فصول مختلف مطلع خواهید شد

مطمئنا بارها شنیده اید که ایران کشوری چهارفصل است. شما در کیش بازا می توانید با یک سفر کوتاه، از سردترین مناطق زمستانی به مناطقی با گرمای تابستانی برسید و یا از آب و هوای برفی زمستان به بهار جنوبی ایران وارد شوید. جزیره کیش به مانند یک گنجینه شناور بر سینه ی آب های نیلگون خلیج فارس، چشم ها را به خود خیره می کند. آب و هوا کیش وابسته به تغییرات عمق آب دریا می باشد که با جریان های آبی از سمت دریای عمان و اقیانوس هند هماهنگ می شود. رطوبت نسبی در هوای این شهر بیشتر از ۵۰ درصد است و گاهی به ۱۰۰ درصد هم می رسد. این مسئله منجر به اختلاف دمای کیش بین هشت تا ده درجه ای روز و شب این منطقه می گردد.

آب و هوا در کیش
آب و هوا در کیش
آب و هوا در کیش
آب و هوا در کیش
آب و هوا در کیش
آب و هوا در کیش

اگرچه آب و هوا کیش، به واسطه اقلیمی که در آن است هرگز به صفر درجه نمی رسد اما در شب میتوانید خنکی دلچسبی را در آن احساس کنید. به طور کلی در اوایل مهر ماه هوای جزیره رو به سردی میل می کند و گرمای هوای جزیره کیش از مهرماه کاهش پیدا میکند و تا ماه اردیبهشت این منطقه از آب و هوایی دلپذیر برخوردار است. بسیاری از افراد فصل زمستان را بهترین زمان برای سفر به کیش می دانند. اگر در زمستان به کیش سفر کرده باشید متوجه می شوید که با پشت سر گذاشتن سرمای استخوان شکن زمستانی ، می توانید در آب و هوا کیش که بهاری می باشد تجربه ای فوق العاده داشته باشید.

جزئیات جوی و جغرافیایی جزیره کیش :

جزیره کیش در مجاورت بادهای اقیانوسی قرار دارد. شدت و سرعت وزش باد در این جزیره در ماه های مختلف سال، متفاوت است. دمای هوای جزیره به طور متوسط ۲۷ درجه سانتی گراد می باشد و در فصل گرم تابستان، ممکن است تا ۳۳ درجه هم پیشروی کند. بارندگی در جزیره کیش بیشتر به صورت بارش های رگباری ست که در زمستان صورت می گیرد. بهترین زمان برای سفر به کیش از اواسط پاییز تا اواخر زمستان می باشد که البته این جزیره تا اواسط اردیبهشت نیز آب و هوای مطلوبی دارد و به واسطه قرار داشتن در منطقه بیابانی و خشک، در این منطقه از یخبندان های زمستانی خبری نیست.

علاوه بر بارش های زمستانی ، باران هایی هم در ماه مرداد رخ میدهد. این باران های کوتاه مدت که بیشتر سیل آسا هستند، به شدت خاک را می شورد و به خاطر گرمای زیاد زمین، قطرات آب به سرعت بخار می شود. به همین علت برای بهره بردن از این نعمت آسمانی ، تلاش شده تا با ایجاد سدها و آب بندها، این بخض از آب، ذخیره و کنترل گردد.

آب و هوا کیش در بهار :

با فرا رسیدن فصل بهار، به تدریج آب و هوا کیش متعادل تر می شود. جریان های ناپایدار با رسیدن ماه اردیبهشت ناپدید می شوند و بادهای موسمی از شمال غرب شروع به وزیدن می کنند.

در اردیبهشت چون آب دریا هنوز سرد است و رطوبت نسبی این ناحیه پائین می باشد، آب و هوا کیش تقریباً خشک است و بادهای ملایم و نسیم های خنک، هوا را دلپذیر تر می کند. در مجموع آب و هوا کیش در فصل بهار، لطیف است و شرایط زیست محیطی آن بسیار مطلوب می باشد.

آب و هوا کیش در تابستان :

درفصل تابستان بادهای موسمى در شمال خلیج فارس، از سوى شمال غربى تا محدوده جنوبی آن می وزند و در بعضى نقاط شدت و قدرت آن به ۶ تا ۷ گره مى‌رسد. هوای گرم و رطوبت بالا جزیره کیش در طول روز می تواند آزاردهنده باشد ولی شب هایی به یاد ماندنی و زیبا را در جزیره کیش برای شما رقم میزند .

آب و هوا کیش در پاییز :

آب و هوا کیش در ماه های مهر تا آذر ، دارای گرمای ملایم و مطبوع می باشد و در این فاصله ی زمانی، جزیره در شرایط زیست محیطی مطلوبی قراردارد. در مهرماه، تحول در وضعیت بادهاى موسمى شروع مى‌شود و بادها با رگبارهاى کوتاه و تند همراه هستند.

آب و هوا کیش در زمستان :

خلیج فارس در طول زمستان در معرض وزش بادهای شمال غربی قرار دارد، اما در جنوب خلیج فارس این باد بیشتر از سمت غرب می وزد. وجود تنگه هرمز موجب می شود که جهت باد به سمت جنوب غربی تغییر کند. به این ترتیب دو ماه از زمستان آب و هوا کیش طوفانی است و فرصتی مناسب برای سفر به جزیره کیش می باشد. آب و هوای کیش دی ماه بهترین هوا برای فرار از گرمای جزیره کیش می باشد .

بنر تبلیغات کیش بازا

[widget id="mks_social_widget-2"]

مطالب پیشنهادی کیش بازا

امتیاز به آب و هوای کیش
  • آب هوای کیش
  • مطالب صفحه آب و هوای کیش
  • نظر کاربران کیش بازا
Overall
۴.۷

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *