کشتی یونانی کیش

با مطالعه این بخش با کشتی یونانی کیش از جاذبه های گردشگری در کیش آشنا خواهید شد

کشتی یونانی در غرب جزیره کیش، یکی از جاذبه های گردشگری کیش است و در واقع یکی از نمادهای جزیره کیش به حساب می آید. کشتی یونانی را می توان در دسته جاذبه های تاریخی جزیره نیز قرار داد ولی از نظر قدمت، قدمت چندانی ندارد. این کشتی در سال ۱۳۲۲ ساخته شد و مالکیت آن بین ایرانی ها و انگلیسی ها دست به دست می شد و به همین دلیل در طول چند سال نام های زیادی بر روی آن گذاشتند. در نهایت مالکیت آن به دست یک یونانی افتاد. در یکی از روزهای گرم سال ۱۳۴۵ در نزدیکی روستای باغو، اهالی منطقه کشتی به گل نشسته را پیدا کردند که در مسیر بازگشت از ایران به یونان بود. هنوز پس از گذشت سال ها، علت به گل نشستن کشتی در هاله ای از ابهام است.

کشتی یونانی کیش
[widget id="execphp-2"]
کشتی یونانی کیش
کشتی یونانی کیش
کشتی یونانی کیش
کشتی یونانی کیش
کشتی یونانی کیش

برخی می گویند شاید علت به گل نشستن کشتی مه آلود بودن هوا و نبودن فانوس دریایی باشد. البته نا گفته نماند که تلاش های زیادی برای بیرون کشیدن کشتی انجام شد اما هیچ کدام به نتیجه ای نرسید و به دلیل پر هزینه بودن عملیات نجات، کشتی یونانی در آب رها شد. گذر زمان باعث فرسودگی کشتی شده و قسمت تحتانی آن که در آب است در اثر برخورد امواج آب کاملا پوسیده شده است. اما چه چیزی این کشتی غول پیکر را برای گردشگران جذاب می کند؟ تماشای کشتی یونانی در آب های نیلگون خلیج فارس منظره زیبایی را بوجود آورده و تماشای آن در غروب آفتاب زیبایی اش را دو چنان می کند.

درست است که کشتی یونانی به گل نشسته ولی هرگز رها نشده و روزانه گردشگران زیادی برای تماشای آن به پارک کشتی یونانی می روند. در واقع در حال حاضر کشتی یونانی از جاذبه های گردشگری جزیره کیش محسوب می شود که همه روزه تعداد انبوهی از مسافران تور کیش را به خود جذب می کند. معمولا هنگام غروب خورشید کشتی یونانی تماشایی تر می شود و مرغان دریایی کمتر سر و صدا می کنند و شما در آرامش بیشتری می توانید به تماشای آن بنشینید. این منظره آنقدر زیباست که حتما شما را مجبور به ثبت خاطره و عکاسی می کند. حتی این منظره، عکاسان حرفه ای زیادی را به این منطقه کشانده است و کشتی یونانی در غروب آفتاب سوژه خیلی از عکاس ها می شود.

پارک ساحلی کشتی یونانی در نزدیکی همین کشتی قرار دارد. در این پارک امکاناتی مثل آمفی تئاتر، رستوران، کافه تریا، غرفه کرایه دوچرخه و فروش تنقلات وجود دارد. اگر نسبت به دیدن فضای داخل کشتی یونانی مشتاقید می توانید از کلوپ های غواصی استفاده کنید. مسیر ساحل تا کشتی را طی می کنید و در نزدیکی کشتی با استفاده از امکانات غواصی به داخل کشتی می روید. به این ترتیب شما می توانید ابهت به گل نشسته را از نزدیک لمس کنید.

متاسفانه به دلیل عدم توجه کافی به کشتی و عدم حفظ و نگهداری مناسب از آن توسط مسئولین، این جاذبه گردشگری که جلوه ساحل و آب های نیلگون خلیج فارس را چند برابر کرده، رو به نابودی ست و تا چند سال آینده ممکن است به کلی نابود شود. به همین دلیل کیش بازا به شما پیشنهاد می کند که تا این کشتی پابرجاست به جزیره کیش سفر کرده و از جاذبه های زیبا آن لذت ببرید.

بنر تبلیغات کیش بازا

[widget id="mks_social_widget-2"]

مطالب پیشنهادی کیش بازا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *