کلبه هور کیش

با مطالعه این بخش با کلبه هور کیش از جاذبه های گردشگری در کیش آشنا خواهید شد

آدرس: جزیره کیش، جاده جهان، قبل از میدان غروب

کلبه هور از جاذبه‌های طبیعی کیش است که در غرب جزیره واقع شده است. در واقع کلبه هور دماغه ایست که انواع آبزیان و لاکپشت ها در آنجا زندگی می کنند و از چند جهت گردشگران و مسافران تور کیش را به خود جذب می کند. با توجه به زیبایی و چشم اندازی که کلبه هور دارد، سالانه گردشگران زیادی برای بهره مند شدن از امکانات و زیبایی بکرش به آنجا می روند و می توانند از امکانات تفریحی و رفاهی اطراف آن استفاده کنند. با توجه به شرایط موجود، غواصی و ماهی گیری از جمله تفریحاتی هستند که هر ساله گردشگران برای تجربه آن ها به کلبه هور می آیند. اما چرا اسم این منطقه را کلبه هور گذاشته اند؟ هور به معنای فضای بین دو صخره است که آب در آنجا آرام می گیرد. وجود کلبه ای برای ماهی گیران در زمان های دور باعث شد تا بومیان اسم این منطقه را کلبه هور بگذارند.

کلبه هور کیش
[widget id="execphp-2"]
کلبه هور کیش
کلبه هور کیش
کلبه هور کیش

زلال بودن و شفافیت آب کلبه هور ممکن است شما را وسوسه کند تا در آب های آن غواصی کنید. ولی این نکته را در نظر داشته باشید که عمق آب های اطراف کلبه هور از شمال به جنوب تا ۸ متر هم می رسد. سایت غواصی در کلبه هور عمیق تر از سایت غواصی در شمال جزیره می باشد. برای غواصی می توانید از مربیان مجرب برای آموزش استفاده کنید.

در روزهایی که وزش باد کم و ملایم است می توانید ماهی گیری کنید و ساعاتی شاد و مفرح را در این محیط دلنشین تجربه کنید. وسایل و امکانات مورد نیاز ماهی گیری را می توانید از فروشگاه های اطراف کلبه هور تهیه کنید. اگر موفق به صید ماهی شدید، احتمالا ماهی ای که گرفته اید باید از نوع هامور، سرخو و یا سنگر باشد.

از جمله سرگرمی هایی که در کلبه هور وجود دارد، دیدن موجودات دریایی است که برای استراحت، تخم گذاری و یا تغذیه به کلبه هور می آیند. هم چنین با توجه به زلال بودن و شفافیت آب، می توانید موجودات داخل آب را ببینید. آبزیانی که در این منطقه زندگی می کنند ماهی ها، لاکپشت ها و انواع صدف ها هستند و شما می توانید از تماشای این آکواریوم طبیعی لذت ببرید. اگر روی کلبه هور بایستید، می توانید رشته کوه های جنوب هرمزگان، تاسیسات و اماکن و بندرهای چارک و آفتاب را ببینید.

از دیگر جاذبه هایی که در کلبه هور وجود دارد، غار کوچکی به طول ۵ متر در ساحل جنوبی است که عبور از آن هنگام مد بسیار لذت بخش می باشد.

چیزی که ممکن است در این منطقه نظر شما را به خود جلب کند، بالا کشیدن آب شور دریا از اعماق زمین توسط نیروی باد و شیرین کردن آن توسط انرژی خورشیدی است. آبگرمکن خورشیدی کیش و انواع اجاق های خورشیدی در این مجموعه به نمایش گذاشته شده اند که شما هم می توانید آن ها را ببینید و هم از آن ها استفاده کنید.

در فاصله ۲۰۰ متری کلبه هور، لنج به گل نشسته ای وجود دارد که زیبایی کبله هور را بیشتر می کند. این لنج زیباسازی شده و در شب مثل مروارید در دل دریا می درخشد. عمر آن نزدیک به ۱۰ سال می باشد.

 کیش بازا به شما پیشنهاد می کند طبیعت وحشی کلبه هور را از دست ندهید. در اکثر ماه های سال، برخورد موج های بزرگ با صخره های سنگی بسیار هیجان برانگیز به نظر می رسد، مخصوصا در این دماغه که دارای حفره هایی می باشد که در موقع برخورد موج ها از میان این شکاف ها آب به بالا فوران می کند. امکانات رفاهی زیادی هم در این منطقه برای گردشگران در نظر گرفته شده است مانند آلاچیق، میز، نیمکت، باربیکیو و نور افکن های بزرگ.

توصیه کیش بازا به شما این است که برنامه گردشگری خود را طوری تنطیم کنید که عصر را در کلبه هور بگذرانید زیرا بهترین زمان برای دیدن کلبه هور عصرهاست. کشتی یونانی در نزدیکی کلبه هور است و بعد از آن می توانید سری هم به کشتی یونانی بزنید. زمانی که بادهای شرقی، شرق جزیره را برای تفریحات آبی نامساعد می کند، می توانید به کلبه هور بیایید و از امکانات و طبیعتش لذت ببرید.

بنر تبلیغات کیش بازا

[widget id="mks_social_widget-2"]

مطالب پیشنهادی کیش بازا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *