نخلستان های کیش

با مطالعه این بخش با نخلستان های کیش ، از جاذبه های گردشگری در کیش آشنا خواهید شد

جزیره کیش یکی از پر طرفدار ترین مناطق گردشگری کشور است که به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوایی آن، جاذبه های طبیعی خاص خود را دارد. شاید اولین چیزی که با شنیدن نام مناطق گرمسیری در ذهن شما نقش می بندد، نخلستان باشد. پرورش نخل در مناطق گرمسیری از جمله جزیره کیش سابقه دیرینه دارد و پرورش نخل از زمان های دور گواه بر این موضوع می باشد. در قسمتی از بندرعباس و بخش زیادی از هرمزگان به درخت نخل مغ می گویند و ممکن است این کلمه را از زبان بومیان بشنوید. مغ یک کلمه باستانی است. درخت نخل همیشه یادآور ساحل و سفرهای ساحلی ست و شاید دلیل وجود نخل در اکثر ساحل های توریستی به این دلیل است که نخل نماد یک تعطیلات شاد ساحلی همراه با خورشید، دریا و شن و ماسه است.

نخلستان های کیش
[widget id="execphp-2"]
نخلستان های کیش
نخلستان های کیش
نخلستان های کیش
نخلستان های کیش
نخلستان های کیش
نخلستان های کیش

درخت نخل علاوه بر سود دهی، جنبه تزئینی هم دارد و وجود نخل، زیبایی محیط را چندین برابر می کند. “نخلستان باغ بهشت” از نخلستان های معروف جزیره کیش است که از زمان های دور به جای مانده و در غرب محله صفین قرار دارد.

در دهه اخیر سازمان منطقه آزاد کیش در طرح توسعه فضای سبز منطقه اقدام به کاشت تعداد زیادی درخت نخل و ایجاد نخلستان کرده است. نخلستان های طلوع و غروب نتیجه همین فعالیت است که در مجموع مساحتی نزدیک به ۸۸ هکتار از زمین های کیش را در بر گرفته است. در این مناطق به جز درخت های نخل، گونه های دیگری نظیر خرما، ابریشم کهور، تمر هندی، اوکالپتوس، کاسیکا، عقرب، و گز نیز کاشته شده است.

“نخلستان غروب کیش” از نخلستان های زیبای کیش است که در غرب جزیره و کنار کشتی یونانی با۳۰۰۰  اصله درخت قرار دارد که به دلیل غروب فوق العاده زیبایی که دارد، به همین نام معروف شده است.

“نخلستان طلوع کیش” حدود ۱۵ کیلومتر در شرق جزیره قرار دارد و به قسمتی شرقی جزیره زیبایی خاصی بخشیده است.

نخلستان های طلوع و غروب جزیره کیش از جاذبه هایی ست که اگر به کیش سفر کردید، نباید از آن ها غافل شوید.

بنر تبلیغات کیش بازا

[widget id="mks_social_widget-2"]

مطالب پیشنهادی کیش بازا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *