لاک پشت های دریایی کیش

با مطالعه این بخش با لاک پشت های دریایی از جاذبه های گردشگری در کیش آشنا خواهید شد

لاک پشت های دریای جزیره کیش

شماره تماس اداره محیط زیست برای هماهنگی: ۰۷۶۴۴۴۲۳۴۷۶

لاک پشت ها، کروکودیل ها و مارمولک ها در گروه جانوارانی هستند که از بیش از ۲۰۰ میلیون سال قبل بر روی زمین زندگی می کنند. لاک پشت های دریایی تنوع زیستی بسیار زیادی دارند که با توجه به آن، رده بندی شده اند و در سراسر جهان پراکنده شده اند و زندگی می کنند.. یکی از این مناطق که لاک پشت ها برای زندگی و حیات انتخاب کرده اند، جزیره کیش و آب های خلیج فارس می باشد.

لاک پشت های دریایی کیش
[widget id="execphp-2"]
لاک پشت های دریایی کیش
لاک پشت های دریایی کیش

جزیره کیش به دلیل امنیتی که برای لاک پشت ها دارد، محل مناسبی برای زندگی آن هاست و محیط زیست این منطقه از این جانواران حمایت می کند. حفاظت از لاک پشت های تخم گذار در برابر صیادان سودجو، حفاظت از نوزادان لاک پشت و هدایت آن ها به دریا، از جمله طرح های این سازمان است. در جزیره کیش دو گونه لاکپشت زندگی می کند، لاک پشت پشت سبز و لاک پشت نوک دار یا پوزه عقابی. لاک پشت پشت سبز: این لاک پشت ها معمولا در نزدیکی دماغه غربی، سواحل سنگی جنوب و جنوب غربی جزیره زندگی می کنند و هنگام غروب، با آمدن به صخره های سنگی، یکی از جاذبه های زیبای جزیره کیش را می سازند. لاک پشت های پشت سبز معمولا برای تغذیه به آب های کیش می آیند. درحالی که نوع دیگر لاک پشت ها یعنی لاک پشت های پوزه عقابی که به شدت در معرض انقراض هستند، از اواخر اسفند ماه تا اواسط مرداد ماه تنها برای تخم گذاری به این جزیره می آیند. این لاک پشت ها به طور متوسط در هر فصل سه بار با فاصله ۱۵ روزه تخم گذاری می کنند و بچه لاک پشت ها ۶۰ تا ۷۰ روز بعد از تخم بیرون می آیند. بچه لاک پشت ها وقتی بزرگ شوند دوباره برای تخم گذاری به محل تولد خود بر می گردند. دیدن این منظره بسیار لذت بخش است. از دیگر لاک پشت هایی که در آب های خلیج فارس زندگی می کند، لاک پشت های غول پیکر چرمی هستند که ۱۷۰ سانتی متر طول و ۶۰۰ کیلوگرم وزن دارند و برای تخم گذاری به جزایر خلیج فارس می آیند.

آیا تا به حال لاک پشت ها را از نزدیک دیده اید؟ تماشای چرخه زندگی آن ها از نزدیک تجربه ای فراموش نشدنی ست که کیش بازا توصیه می کند اگر به جزیره کیش سفر کردید، آن را از دست ندهید. با هماهنگی مرکز حفاظت و مانیتورینگ لاک پشت های جزیره از ماه های اسفند تا اواسط مرداد می توانید به دیدن لاک پشت ها بیایید و حفاری آن ها برای تخم گذاری، بیرون آمدن آن ها از تخم و تلاششان برای رسیدن به دریا را ببینید.

و در آخر کیش بازا از شما مسافران عزیز تور کیش می خواهد با لاک پشت های جزیره مهربان باشید و موارد زیر را در نظر بگیرید:

  • از شنا کردن اطراف آن ها و لمس کردنشان خودداری کنید.
  • در زیستگاه لاک پشت ها تردد نکنید.
  • هنگام قایق رانی مراقب لاک پشت هایی که برای تنفس به سطح آب می آیند باشید.
  • از ریختن زباله در دریا خودداری کنید، چرا که این کار بزرگترین آسیب را به جانداران دریا وارد می کند.
  • هنگام غواصی لاک پشت ها را تعقیب نکنید.
  • از دست زدن به تخم لاک پشت ها و برداشتن آن ها جدا خودداری فرمایید.

بنر تبلیغات کیش بازا

[widget id="mks_social_widget-2"]

مطالب پیشنهادی کیش بازا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *