باغ راه کیش

با مطالعه این بخش با باغ راه کیش از جاذبه های گردشگری در کیش آشنا خواهید شد

جزیره کیش به منظور شناساندن جاذبه های تاریخی و فرهنگی ایران به گردشگران و معرفی هر چه بیشتر فرهنگ و ملیت ایرانی و اقلیت های مختلف دینی به مسافران داخلی و خارجی، پروژه باغ راه ایرانی کیش را در مساحتی بیش از ۳۲ هکتار در ضلع جنوبی بلوار ولایت بین میدان هرمز تا میدان سعدی بنا کرد. این باغ چشم انداز بسیار زیبایی دارد و هر بیننده ای با نگاه کردن به آن، عظمت و شکوه معماری ایرانی را به طور تمام و کمال در می یابد. تمامی بناهای موجود در این باغ راه با دست های توانای ایرانیان عزیز ساخته شده است.

باغ راه کیش
[widget id="execphp-2"]
باغ راه کیش
باغ راه کیش
باغ راه کیش
باغ راه کیش
باغ راه کیش
باغ راه کیش

مجموعه باغ راه ایرانی مشتمل بر هشت باغ تو در تو و نه دروازه می باشد که نمایانگر آثار تاریخی موجود در گوشه و کنار شهرهای مختلف کشور می باشد. این مجموعه زیبا از میدان سعدی جزیره کیش، با طرح دروازه قرآن شیراز شروع می شود و در ادامه آن به دروازه های سی وسه پل اصفهان، دروازه هارونیه مشهد، دروازه رق آباد کرمان، پل دختر لرستان، دروازه ارگ علیشاه تبریز، دروازه طلق بستان کرمانشاه می رسد و در آخر در میدان هرمز با نماد سردر باغ ملی تهران به پایان می یابد که نشان دهنده قدمت تاریخی کشورمان است.

طولانی ترین و بزرگترین باغ راه ایرانی کشور عزیزمان که یک مجموعه زیبای تاریخی ،گردشگری و تفریحی است، باغ راه ایرانی جزیره کیش می باشد که دارای ۱۱ آب نما، رود خانه ای به طول ۴۰۰ متر، ۴۰۰ جوی آب و ۹ نقاشی دیواری که همگی الهام گرفته از معماری و فرهنگ اصیل اسلامی ایرانی می باشد.

اثر زیبا و تاریخی باغ راه ایرانی توسط آقای مجید پازوکی، هنرمند و خوشنویس اهل جزیره کیش طراحی  شده است. در این نماد زیبای تاریخی، حدود ۲۵ کیلو گرم برنز به کار رفته است که با آن حروف تو پر به طول ۹۰ سانتی متر و عرض ۳۵ سانتی متر ساخته شد و در مقابل هر یک از نه دروازه نصب شده است که نشان دهنده زیبایی و اصالت هنر ایرانی می باشد .

این تفریح گاه زیبا علاوه بر مکان های یاد شده که همگی نمادهای کشور عزیزمان ایران هستند، دارای گونه های مختلف گیاهان و گل های زیبا و پرندگان می باشد که با نغمه سرایی خود به بازدید کننده گان آرامش و احساسی لطیف می بخشند و زیبایی دو چندان به این مجموعه بخشیده اند.

و در آخر باید گفت باغ راه ایرانی یکی از جاذبه های زیبا و دوست داشتنی جزیره کیش است که هر ساله تعداد بسیار زیادی از گردشگران تور کیش و مسافران تور های خارجی را به خود جذب می کند و ناگفته نماند که جزء بهترین مناطق دیدنی جزیره کیش به حساب می آید .

بنر تبلیغات کیش بازا

[widget id="mks_social_widget-2"]

مطالب پیشنهادی کیش بازا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *